Rajzolás, festés tanulás során az elénk táruló látvány értelmezésével dolgozunk.
Az ember a legtöbb információt (több mint 80 %-t) vizuális úton szerzi. Döntő jelentőségű, hogy nemcsak sok, hanemegyidejű (szimultán) információhoz jutunk a látványból. Szinte mindig „egybenlátunk”, akár egy kisebb tárgyra fókuszálunk, akár ha a látvány számos és sokféle képi elemből tevődik össze – a látótér egészéről van tudomásunk. A látókéreg megnagyobbodása lehetővé teszi számunkra a látott képek elraktározását, a vizuális memória megkönnyíti az összehasonlítást, és az asszociáció segítségével az ismeretlen, új látványok feldolgozását is. Az agy (a perceptív általánosítás képessége) a vizuális ingerek hiányosságát pótolva, az alak fontos tulajdonságaitól elvonatkoztatva, és az asszociációkratámaszkodva hozza létre a képet.
SZIMULTÁN SZÍNKONTRASZTOK:
komplementer színkontrasztok-színegyensúly / Goethe
Színviszonyok elemzése műalkotásokon